09 gen. Decàleg per a comerciants
El document conté unes pautes per donar suport a les persones amb discapacitat com a clients.
Ara que comencen les rebaixes, és un bon moment per recordar que el passat mes de desembre l’àrea de lleure de Dincat va presentar el decàleg “10 Pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament com a client”.
Els objectius del document, que s’ha editat en format de butxaca i de pòster per penjar en els comerços, son els següents :
- Ajudar a superar les barreres que dificulten establir una relació adequada amb les persones amb discapacitat en el moment de ser ateses com a clients en restaurants, cafès, botigues, etcètera.
- Trencar estereotips i actituds negatives per la falta de formació i informació sobre el col·lectiu.
- Aconseguir que les persones amb discapacitat puguin gaudir dels serveis que ofereix la comunitat.
Des de l’Ajuntament de Barcelona, el regidor Agustí Colom es va comprometre a donar difusió del decàleg de la Dincat entre el teixit comercial de la ciutat, i a treballar conjuntament amb a federació per realitzar accions formatives i de sensibilització dels seus continguts.